Giraffe Centre - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Jacintha Mol - WaarBenJij.nu Giraffe Centre - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Jacintha Mol - WaarBenJij.nu

Giraffe Centre

Blijf op de hoogte en volg Jacintha

22 Oktober 2013 | Kenia, Nairobi

Maandag 21 oktober ben ik samen met Marin en 2 andere vrijwilligers naar de ‘Giraffe Centre’ geweest.
We moesten met de matatu richting Karen. Karen is de rijkste buurt van Nairobi. Dat is dan ook echt wel te zien. Huizen zo groot als de mooiste villa’s in Nederland. Zo’n groot verschil met de wijk waarin wij nu wonen!
Voor 500 shillings konden we het giraffe centre binnen. Dat is omgerekend iets minder dan 5 euro, dus best goedkoop.
Het is niet zoals in Nederland dat het een dierentuin is met alleen giraffen. De giraffen hebben een heel groot oppervlakte om te leven.
Toen we eenmaal binnen waren en ik de eerste giraf zag, dacht ik dat ie nep was. Hij stond zo stil en was enorm groot. Maar toen ik dichterbij kwam, zag ik dat deze toch wel echt was!
We konden met een trap naar een platform en dan was je ongeveer ter hoogte van de giraffen. Er was op dat moment maar 1 giraf daar, de andere liepen verderop.
Bovenaan de trap kreeg je een handje giraffenvoer. We mochten de giraf dus gaan voeren. In het begin wel een beetje eng hoor! Het zijn echt enorme beesten. Als je je hand ophoudt, komt de giraf naar je toe en kan je de brokken 1 voor 1 in zijn mond doen. Ook kan je je hand met de brokken erop voor zijn neus houden, dan eet ie het van je hand af. De giraf had wel een heel ruwe tong. Ook heb ik de giraf nog kunnen aaien. Hij heeft best stugge haren.
De giraffenverzorger zei dat je ook een brokje of een takje in je mond kon doen en dat de giraf het eruit zou eten. Dat vond ik toch wel een beetje spannend. De giraf kwam heel dichtbij en je kijkt dan recht in zijn ogen. Wat een grote ogen hebben die beesten! En toen stak hij zijn tong uit en at uit mijn mond. Een tong over je gezicht met wat speeksel, lekker hoor. Wie kan er nou zeggen dat ie een kus van een giraf heeft gehad?! Het zijn echt geweldige beesten!
Er waren echter niet alleen giraffen te zien. Tussen de giraffen liepen zwijnen waaronder ook nog babyzwijntjes. Dan pas zie je hoe enorm groot de giraffen zijn!
De zwijnen zijn wel grappige beesten. Ze rennen maar wat heen en weer en botsen soms tegen elkaar op.
Ook waren er nog schildpadden te zien. Ik was verbaasd over hoe groot ze waren. Ik denk wel 25 cm lang. Ze gaan ook echt heeeeeeeeel traag!
Na een paar uur zijn we terug gegaan naar town en hebben we daar nog lekker gegeten. Voor 270 shillings een complete maaltijd met een drankje erbij. Voor nog geen €2,70 kun je dus heerlijk eten!
Daarna zijn we richting huis gegaan. In Buruburu moesten we nog een keer overstappen op een andere matatu. Terwijl we zaten te wachten in de matatu voor vertrek, kwam er een man aanlopen. Hij zei dat ie me echt kende, dat ik een goed voetbalster was die voor Spanje speelde. Zie ik er dan echt zo sportief uit als een voetbalster? Volgens mij toch echt niet ;-) Hij bleef maar aanhouden dat ie me echt kende en dat ik een heel goed voetbalster was. Geen idee waar hij deze fantasie vandaan haalt. Maar het blijft altijd wel grappig als Kenianen zulke dingen tegen je zeggen.

Tot snel!

Liefs Jacintha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacintha

Actief sinds 29 Juli 2013
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 13917

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2013 - 11 Februari 2014

Stage in het kindertehuis in Nairobi

26 Januari 2014 - 26 Januari 2014

Verslag 24 januar 2014

Landen bezocht: