Nog 9 dagen... - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jacintha Mol - WaarBenJij.nu Nog 9 dagen... - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jacintha Mol - WaarBenJij.nu

Nog 9 dagen...

Blijf op de hoogte en volg Jacintha

26 Augustus 2013 | Nederland, Nederland

Jaja, nog 9 dagen in Nederland en dan vliegen we naar Nairobi. De tijd vliegt!
De spanning begint nu toch wel een beetje te komen.
We zijn volop bezig met de voorbereidingen, dus druk druk druk!

Zo hebben we al een voorbereidingstraining gehad in Amsterdam over Afrika. Het was een erg leuke en leerzame dag. We kregen veel informatie over de cultuur, gewoontes, normen en waarden en wat er van je wordt verwacht als vrijwilliger.
Ook werden er verschillende casussen voorgelegd, zoals: hoe ga je om met kinderen die geslagen worden op school door hun juf of meester? Dit zijn toch wel even dingen om goed over na te denken.

Inmiddels hebben we ook een gesprek gehad met onze begeleider uit Kenia. Zij was voor een aantal weken in Nederland.
Het was erg gezellig. Erg leuk om haar al te hebben gesproken! Ook waren haar 2 kinderen mee. Wat een lieve kindjes! Swahili, de taal die ze daar spreken is erg grappig, maar weinig van te volgen. Dat wordt nog wat in Kenia!
We hebben van alles besproken en we weten nu een beetje wat we kunnen verwachten. We hebben foto’s gezien van het kindertehuis en een aantal filmpjes van vrijwilligers. Ook hebben we een leuk filmpje gezien over de hurktoiletten. Gewone toiletten hebben ze daar niet. Ook hebben ze daar geen douches. Dat zal ik zeker gaan missen!

In totaal is er al €1300,- binnen. Iedereen ontzettend bedankt!

Ik ga nog even heerlijk genieten van alle luxe en lieve mensen hier!

Tot snel.

Liefs Jacintha

  • 01 September 2013 - 23:32

    Benny:

    Hoi Jacintha,
    Nog even en dan ga je weg, voor 5 !! maanden!!
    Lange tijd van je geliefden verwijderd, maar wij hopen dat je het daar naar je zin zal hebbenen dat je er veel van mag opsteken.
    Wij wensen je alvast een goede reis toe en een gezond en veilig verblijf daar.
    We blijven je volgen!!

    Groetjes en liefs van,
    Benny en Linda de Koeyer!

  • 03 September 2013 - 20:26

    Mirjam:

    Lieve Jacintha,

    Zoals je allang weet gaat bij mij alles op het laatste moment dus ook jou opzoeken op je blog.....
    Ik ben nog net op tijd om zolang je nog in Nederland bent iets tegen je te zeggen.

    Maar wat??
    Ik hoef jou toch geen wijze raad en al die andere dingen mee te geven.....

    Jacintha ik wens jou een hele goeie stage toe en dat je er daar veel van op steekt!
    Ik hoop dat je een hele fijne tijd hebt en dat jij en Marin het daar naar jullie zin zullen hebben!!
    Het begin zal best moeilijk zijn zo met z'[n tweetjes maar als jullie eenmaal gewend zijn kan jij dat best aan!!! (als je maar geen dingen doet die niet mogen! haha)

    Ik ga je missen, tot over 5 maanden,
    veel liefs Mirjam

  • 08 September 2013 - 21:20

    Joke:

    je bent inmiddels denk ik aangekomen op de plaats van bestemming en misschien een beetje van de reis bekomen. Je gaat nu nieuwe indrukken opdoen denk ik en heel veel leren over het land en de mensen. Wij zijn inmiddels weer heelhuids terug van vakantie en ik ga morgen weer aan de slag. Dat zal niet meevallen.
    Ik hoop dat de reis goed is verlopen en dat je je een beetje kunt settelen. sorry dat ik je niet meer heb gebeld, maar we hebben het zo druk gehad op vakantie, dat ik daar niet meer aan heb gedacht. hahahaha.
    veel plezier en tot het volgende bericht maar weer

    xxxxxx Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacintha

Actief sinds 29 Juli 2013
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 13920

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2013 - 11 Februari 2014

Stage in het kindertehuis in Nairobi

26 Januari 2014 - 26 Januari 2014

Verslag 24 januar 2014

Landen bezocht: